Common duramax diesel problems, troubleshooting, and solutions

Variable Geometry Turbo

Meeting emissions standards directly correlates to good drivability—and a quicker-spooling turbocharger means less particulate matter pollutants. To make the engine as responsive as possible throughout the entire rpm range, variable geometry turbo technology debuted on the LLY in the form of the Garrett GT3788VA VVT. With precise electric control of the movable vanes that direct exhaust flow across the turbine wheel, optimum performance is achieved at virtually any engine speed. The result is superb drivability in any situation and the faster spoolup provided by the GT3788VA VVT provided for peak torque to check in sooner (at just 1,600 rpm).

In Closing – Duramax Years to Avoid

Knowing the Duramax year to avoid can be a lifesaver! You can choose an engine that will deliver optimal performance and minimal problems. You can spare yourself from the headache of frequent and costly repairs. As noted above, below are the most problematic years of Duramax engines: 

  • 2001 to 2004 LB7
  • 2004 to 2005 LLY 
  • 2006 to 2007 LBZ 
  • 2007 to 2012 LMM
  • 2007 to 2016 LML 

Most of the Duramax years you should avoid are from the engine’s older generations. Such is expected because the technologies at that time were much limited compared to the innovations in today’s engines.

Many parts can be prone to problems, from the fuel injector to the water pump, compromising the engine’s overall performance.

Read next:

Как отключить всю рекламу в Realme без Root-прав

В Relame UI, в отличии от MIUI, нет встроенной рекламы в системе или фирменных приложениях. Но в обычных сторонних приложениях она есть. С помощью системных настроек большую часть раздражающей рекламы можно скрыть.

  1. Заходим в «Настройки» — «Подключение и общий доступ».
  2. Листаем ниже и выбираем пункт «Частная DNS» — «Заданная частная DNS».
  3. Теперь в появившемся окне пишем одну из этих сетей dot-de.blahdns.com или dns.adguard.com.
  4. Все, теперь большинство рекламных объявлений будут скрыты.

У этого способа есть и минусы, например:

  • Скорость сети может сильно упасть, так как все интернет-запросы будут проходить через указанный dns сервер.
  • Могут перестать работать некоторые приложения и сервисы.
  • Если использовать приложения со встроенной рекламой, где например чтобы получить бесплатный бонус нужно просмотреть видеорекламу, то скорее всего у вас просто покажется пустой экран, без возможности пропуска.

Здесь нужно выполнить небольшой тест, и понаблюдать как будут вести себя ваши приложения. Если появились какие-то проблемы, то или попробуйте сменить DNS, или не используйте его вообще.

Transmission Problems

Nearly all Duramax powered pickup trucks were equipped with the Allison 1000 automatic transmission, with the five-speed version running from 2001 to 2005, and the six-speed starting in 2006 and running until 2019. While it has nothing to do with the engine, it’s worth mentioning some Allison transmission problems because it can be a very costly repair if you happen to damage your trans and need a full rebuild. At a stock power level, the stock Allison usually does an OK job at transferring the torque from the flywheel to the rear differential, but even a bone stock LB7 can put a hurting on the Allison, so you can only imagine what happens when you turn up the wick or hook up an oversized as many truck owners often do.

The five speed Allison is by far the weakest of the bunch, and if you are pushing over 400 horsepower, you’ll probably experience reduced engine power, or limp mode which engages when the TCM detects slippage. The six-speeds have a lot of mechanical similarities with the five-speed, but the few slight tweaks allow the trans to hold a bit more torque. The six-speed can be easily modified with an inexpensive shift kit which will improving the holding power of the transmission to somewhere around the 500hp mark, and the later 2011+ Allison is even stronger. Regardless of which version of the Duramax or Allison you are driving, if you have a heavy right foot and a bunch of modifications, chances are you’ll need to invest in an upgraded Allison so you can put your foot down with no fear. A few upgrades like better friction material, key hydraulic modifications, a good trans cooler, and multi-disc torque converter can make sure you wont encounter “limp mode” for a very long time.

Want to find out more details of known issues and fixes? Check out other resources here:

  • What Breaks When: 2001-2004 Duramax LB7
  • What Breaks When: 2011-2016 Duramax LML
  • Chevy HD Steering Related Issues

Fuel Injector Harness Chafing

Affected engines: 6.6L Duramax LB7, LLY (primarily)

Fuel injector harness chafing is a common problem on LB7 and LLY engine generations, but also affects later models. This can cause a number of issues that include no-start and rough running conditions, and it is often misdiagnosed as a faulty fuel injector. DTCs will usually reveal which injectors are affected and will relate to an «open circuit». Correcting this problem requires locating the chafe point and repairing any broken wires or any wires that have had the insulation rubbed off. Often times, the impacted area of the harness can be found by wiggling the wires around the injector; if the problem goes away (even momentarily), you’ve identified the affected zone.

LLY: 2004.5 – 2006

The LLY Duramax engine was only in production for a short time. It was nearly identical to the LB7 engine and emissions control parts continued to be absent. GM had fixed the injector problems by the time this engine came out. Instead, the LL7 had issues with overheating when towing heavy loads or driving in hot temperatures. The stock air intake system was one of the culprits.

The original turbo mouthpiece was too restrictive, which contributed to the engine running hotter. The ideal fix is to use Duramax aftermarket parts like a cold air intake and either an aftermarket turbo inlet or one from a stock LBZ engine. Other Duramax LLY problems included the following:

  • Head gasket failure
  • Injector harness chafing
  • Water pump failure
  • EGR valve issues
  • Glow plug failure
  • Fuel pressure relief valve
  • Lack of factory lift pump

FPRV

This applies almost exclusively to enthusiasts who’ve tapped into the hidden potential of the LLY via aftermarket tuning. The factory fuel pressure relief valve (FPRV) is a spring-loaded plug located at the back of the driver side fuel rail that’s designed to protect the rail in the event of an over-pressure situation. But once the FPRV spring has allowed fuel to be discharged, it becomes weaker and weaker and the engine’s peak obtainable rail pressure drops lower and lower (i.e. your truck slowly makes less and less power). The issue can easily be solved by installing an aftermarket race valve or by shimming the factory FPRV spring to raise its relief pressure back to (or above) stock pressure. A $10 shim kit from Merchant Automotive is shown above.

Медленная зарядка

Проблемы с зарядкой? У вас уходит несколько часов, чтобы полностью зарядить реалми?

Продолжительная зарядка телефона также может привести к более быстрому сокращению срока службы аккумулятора. Вот несколько советов, которые помогут сэкономить батарею.

Решение. Дважды проверьте, не повреждено ли ваше зарядное устройство или провод; если он поврежден, вероятно, это замедляет зарядку. Пора обзавестись новым.

Выберите правильное зарядное устройство. Realme может оптимизировать зарядку только при 10 Вт или около 0,83 ампера.

Очистите данные кеша. Откройте «Настройки» -> «Управление приложениями» -> «Выбрать конкретное приложение», затем нажмите кнопку «Удалить кеш».

Закройте все приложения, работающие в фоновом режиме. Несмотря на то, что он работает в фоновом режиме, он по-прежнему расходует заряд аккумулятора.

Удалите приложения, которых нет в Google Play Store. Они могут быть причиной проблемы. Также выключите Bluetooth, Wi-Fi, точку доступа Wi-Fi и не используйте телефон во время зарядки.

Хранилище заполнено на Realme

Как в мобильных телефонах Realme, так и во многих других, предупреждение, которое никто не хочет найти, — это полное пространство для хранения

Это причина проблем с производительностью, скоростью и производными, поэтому самое важное и то, что мы должны иметь в виду, — это то, что если нам удастся восстановить пространство, мы улучшим работу устройства, забыв о сбоях определенных приложения и опции

Что занимает столько места?

Первое, что мы должны сделать, это выяснить, откуда взялась проблема, и для этого Realme предлагает нам всю необходимую информацию, хотя и несколько скрытую. Чтобы проверить состояние памяти в Realme нам нужно будет пройти по пути: Настройки> Дополнительная конфигурация> Хранилище.

В этом разделе в нашем распоряжении будет разделено файлами все, что занимает место на нашем мобильном устройстве Realme и могло вызвать переполнение памяти. В большинстве случаев причиной этого являются изображения и видео, но мы также можем обнаружить, что в разделе «Другое» накапливается слишком много памяти. Просто нажав на стрелку, которая появляется рядом с ним, мы можем проверить, что это такое, и, если оно соответствует приложению, удалить его, чтобы попытаться исправить.

Освободите память на мобильных телефонах Realme

Для повышения производительности в Realme и в свою очередь удалить ненужные временные файлы , Realme предлагает нам инструмент «Центр безопасности», который есть среди всех мобильных приложений. Просто прикоснувшись к нему, мы находим экран, подобный показанному ниже. Нажав на синюю кнопку, мы заставим мобильный телефон попытаться удалить все ненужные остатки установленных приложений и файлов.

Чтобы проверить это с памятью проблем нет , также из этого же приложения мы можем войти в «Быструю проверку» и провести тесты на всем мобильном устройстве, пытаясь определить, что не так с оборудованием или программным обеспечением.

Сотри все лишнее нажатием одной кнопки

Хотя предыдущий вариант очень быстрый и интуитивно понятный, если мы хотим освободить больше места в Realme, лучшая рекомендация, которую мы можем дать, — это Google Files приложение. Это совершенно бесплатно и не только позволяет вам быстро идентифицировать больше ненужных файлов, мемов и повторяющихся файлов, так что, просто щелкнув этот выбор и освободив место, мы получим дополнительное пространство.

Duramax Engine LBZ 2006 to 2007

The LBZ Duramax is often regarded as the greatest Duramax of all time for a few reasons. It was the first to come bolted to the six-speed Allison transmission which provides a lower cruising RPM and greater fuel efficiency when compared to the five-speed on the LB7 and LLY. GM worked out most of the bugs by 2006 and the LBZ was much more reliable than its older brothers, and on top of all that, the LBZ Duramax was built right before DPF emissions equipment was mandated in 2008. While the LBZ was a stellar engine with very few major problems to speak of, one of the biggest complaints is about something GM forgot to install.

People often ask what is the best lift pump for an LBZ, and truthfully ANY lift pump is better than none at all. The CP3 injection pump sits in the valley of the engine between the cylinder heads and is driven by the camshaft gear, and it has two main jobs: get fuel from the tank up to the engine, and pressurize the fuel to 26,000psi and ultimately inject it into the engine. Because the CP3 is doing two jobs at once, it sometimes has a hard time keeping up, but you can help it out with a lift pump. By installing a lift pump with extra filtration from FASS or Airdog you will extend the life of the injection pump and injectors by allowing only the purest fuel into the system, and by feeding a steady supply of low-pressure fuel into the injection pump, it can better focus on its main task of generating high-pressure fuel.

The FASS Titanium Signature Series Lift Pump is an excellent upgrade for any Duramax.

Duramax Engine LB7 2001 to 2004

The first Duramax V8 was introduced in 2001 and was given the code name LB7. The introduction of common rail injection powered by the Bosch CP3 injection pump made the LB7 Duramax stand apart from other diesels of the day with excellent power and efficiency. As the first batch of trucks started reaching the 100,000 mile mark, it became apparent there were some issues with the new engine, and one of the first symptoms exhibited would be a rough idle from the LB7, excessive smoke from the exhaust, long cranking times, and even fuel diluting the oil in the crank case.

We know today LB7 injector failure is a common problem, and because the operating tolerances inside the fuel system are so tight, proper lubrication from the diesel fuel is critical. If there is even the slightest bit of air in the fuel or worse yet contaminants like dirt or rust, you can bet the internal parts of the injectors will wear prematurely and you’ll be doing an LB7 injector change. If you suspect yours are on the way out, the best way to identify which one(s) are at fault, you need to hook up a scanner and read the balance rates. The trucks computer keeps track of how much fuel needs to be added or subtracted from each individual cylinder to make the engine run smoothly, and this value is called the balance rate. If one cylinder is contributing too much or not as much as the rest, the cause is usually a bad injector and the cure is a replacement.

Как откалибровать автояркость экрана

Если автоматическая регулировка яркости на Realme работает неправильно (датчик освещенности), то ее можно попробовать настроить.

  1. Переходим в системные настройки Realme UI.
  2. Открываем пункт «Экран и яркость» и отключаем авторегулировку яркости.
  3. Теперь выставляем яркость на максимум вручную.
  4. Переходим в темную часть комнаты вместе с телефоном.
  5. Желательно в полной темноте включить автояркость. Положение ползунка упадет почти в ноль.
  6. Когда система перестанет изменять яркость экрана — выставляем ползунок руками на комфортный уровень.
  7. После этого нужно включить яркий свет (можно поднести к лампочке) чтобы авто яркость поднялась до максимума.

После такой калибровки датчик освещенности будет работать лучше. При перезагрузке телефона, настройки калибровки могут сбиться, в таком случае рекомендуется повторить процедуру (если наблюдаются проблемы).

Duramax Engine LMM 2008 to 2010

When GM changed body styles with the 2008 Duramax, the redesign coincided with some new regulations from the EPA regarding emissions equipment on light duty trucks. Mechanically, the LMM Duramax is almost identical to the LBZ, and if you do a quick search of the web for LMM Duramax problems, you’ll find much like the earlier LBZ it had very few problems related to the engine itself.

One problem can rear its head when you are pushing the power of the LMM to a level GM never imagined, and that’s with the pistons. Simply put, they can crack under pressure. There are a lot of factors which dictate the power level where a piston bites the dust, but it’s usually north of 600 horsepower. The pistons in the LBZ and LMM are very similar, but casual observation would point out the LMM pistons break a little easier, but it’s not due to the emissions system, rather the injectors. The LBZ injector nozzle has seven holes for fuel to spray out of, but the LMM has six which means there are two opposed streams of fuel directly above the wrist pin area of the piston, which causes hot spots directly on top of the weakest area which can lead to cracking. They say an ounce of prevention is worth a pound of cure, and if you want to avoid a costly and time consuming rebuild, it’s advisable to keep your driving habits and tune level at a slightly more conservative setting than “Full Send”.

Glow Plug Failure, Glow Plug Tips Breaking

Affected engines: 6.6L Duramax LLY (2006), LBZ

The 2006 model year LLY and later LBZ both experienced a high rate of glow plug failure due to faulty glow plug modules. The glow plug module would cycle the glow plugs for excessive times, causing the glow plug tips to become brittle and, in some instances, break off in a running engine. In such instances, catastrophic engine damage is likely. The problem was identified by GM and affected trucks were recalled so that technicians could reprogram or replace the glow plug module to eliminate the risk. While there shouldn’t be many vehicles on the road still at risk, you should err on the side of caution if you decide to purchase an affected model year and have your local GM dealer verify that this problem was addressed by a previous owner.

LB7: 2001 – 2004

As the original Duramax model, the LB7 is still extremely popular with diesel enthusiasts due to its lack of emissions control parts. In general, it’s a very durable and reliable engine. However, as the first models hit the 100,000-mile mark, some issues cropped up. Injector failure was a common problem on the LB7 engines.

GM even recognized the problem as they eventually corrected the original design and offered a 200,000-mile warranty on the updated Duramax parts. When you go to buy a used LB7, it’s important to find out if it still has the original factory injectors. If it does, you know a replacement job is in your future. Other significant problems with the LB7 included:

  • Lack of a factory lift pump
  • Fuel filter housing O-ring leaks
  • Water pump leaks
  • Overheating
  • Head gasket failure

Как отключить цифровое благополучие

Сейчас почти во всех последних сборках прошивок разработчики включают пункт «Цифровое благополучие и родительский контроль». Некоторым пользователям это приложение от Google вовсе не нужно, так как оно в фоновом режиме постоянно собирает данные об использовании Android, строит графики и расходует ресурсы устройства. Поэтому, если вы не используете Цифровое благополучие или не даете детям свой смартфон под «Родительским контролем», то эту опцию можно отключить.

  1. Заходим в системные настройки.
  2. Листаем до пункта «Цифровое благополучие», открываем его.
  3. В верхнем правом углу нажимаем по трем точкам.
  4. Выбираем пункт «Управление данными» — отключаем «Использование устройства за день» — закрыть доступ.
  5. В меню «Доступ к данным об использовании» выбираем «Цифровое благополучие» и отключаем его. Готово.

General Pros & Cons Of The Duramax 3.0

Duramax 3.0 has been dominating the market for diesel trucks for a long time now, and there are many reasons why they’re still immensely popular! But, along with the positive sides, there are some negative aspects too! Here are some general Pros & Cons of the Duramax 3.0 that I found upon research & user reviews-

Pros

  • The 3.0 Duramax engine is very powerful and can make a significant difference in your heavy-duty truck’s performance, especially when going uphill or accelerating fast! Most drivers love the extra power they get from their diesel engines after installing this upgrade on them.
  • Cleaner emissions output compared to other brands
  • Improved fuel economy
  • Lower costs of ownership over time
  • Longer engine life compared to other diesel engines on the market. Most 3.0 Duramax units last around 500,000 miles or more before needing an overhaul!
  • It’s very easy to find compatible parts & components for this engine. Most car shops, auto part dealers carry the 3.0 Duramax replacement parts you need!

Cons

  • Bad fuel economy compared to other diesel engines on the market. Most 3.0 Duramax engines don’t get the advertised 27-30 mpg on average, they barely reach 22-24mpg!
  • The engine is more expensive than other diesel models out there.

Duramax Engine L5P 2017 to Present

Just like the LBZ was the best pre-emissions 6.6 Duramax engine, the L5P is the best post-emissions Duramax. All the problems associated with emissions system and injection pump have been taken care of, and for 2017 GM switched suppliers of the injection pump from Bosch to Denso. Mechanically, the L5P Duramax is stout and very few major problems have been reported. One common problem is with the MAP sensor however, as it tends to clog with soot and throw a check engine light, but a simple MAP sensor spacer and a can of electrical cleaner can get you back on the road worry free and prevent the soot from building up again.  

LML: 2011 – 2016

The LML was completely redesigned for its debut in the 2011 model year. The power was increased for this year to almost 400 horsepower and 765 pound-feet of torque. To get this type of power without compromising emissions, GM had to increase the fuel system pressure. Unfortunately, this led to the injection pump becoming a ticking time bomb.

The worst part about the sudden fuel pump failure on this engine is that it caused a large number of metal shavings to spread throughout the fuel system and contaminate everything. To repair this failure, you need an entire fuel system kit, which includes a new pump, high and low-pressure fuel lines, a new fuel filter, new injectors, and a pair of new fuel rails. You’ll also have to drop the tank in order to fully clean out the metal debris.

It is possible to prevent this problem by installing a lift pump that provides better filtration for air and debris. Many LML owners actually install the older Bosch CP3 that was first used in the LB7 engine. It has slightly lower pressure but is actually capable of more horsepower.

Redesigned Injectors

Seeking to solve the widespread and burdensome injector issues that plagued the LB7—the one major blemish on the original Duramax’s otherwise stellar platform—GM obtained newly designed, externally serviceable injectors from Bosch and redesigned its cylinder heads to accommodate them. The results were exactly what GM wanted and needed: no more leaking injectors, cracked injector bodies or rampant warranty claims. While fuel quality issues, poor fuel lubrication and air infiltrating the fuel system (thanks to the LLY’s lack of a factory lift pump) can lead to injector issues as early as 125,000 miles, it’s a far cry from the frequent and catastrophic injector issues that haunted the LB7. Most well-maintained LLY injectors last between 150,000 to 200,000 miles.

На каких моделях Реалми есть запись звонков

Официальный ответ от компании OPPO:

«По нашей информации во всех смартфонах OPPO и Realme есть функция записи телефонных разговоров».

Но здесь нужно уточнить что, только если эти модели сделаны для России! Если вы покупаете Польский, Индийский, Украинский или другой регион — то этой функции нет. То есть из коробки запись звонков есть везде, но она скрыта из-за региональных законов. В прошивках для России (типа B) она работает во встроенном приложение Звонков.

Разработчик: Цена: Бесплатно

Если нужна запись на европейской прошивке (A) — используйте приложение Cube ACR. Запись вызова происходит именно с линии а не с микрофона, то есть слышно как собеседника так и и вас.

Excessive Fuel Dilution

Affected engines: 6.6L Duramax LB7, LMM

Fuel dilution is a serious concern in the LB7 and the LMM, but for entirely different reasons. On the LB7, fuel dilution occurs because the injectors are located beneath the valve covers and are continuously doused with engine lubricating oil. Even a small fuel leak will perpetually add diesel fuel to the lube oil supply, and although the rate at which fuel leaks may be extremely low it adds up quickly between oil changes. Furthermore, fuel leaks tend to get worse and they typically go unnoticed for long periods of time because they are relatively undetectable. On later models, fuel leaks are easily spotted because the injectors are not hidden beneath the valve covers. Fuel dilution is typically caught by periodically taking an oil sample and submitting it for an analysis, or by noting that the engine oil level is actually increasing between oil changes (commonly referred to as an engine that is «making oil»).

On the 6.6L Duramax LMM, excessive fuel dilution is caused by the regeneration process or, more specifically, the manner in which raw fuel is introduced into the exhaust stream. When active regeneration is in progress, the engine injects fuel into the combustion chamber during the exhaust stroke so that the fuel will not immediately combust and exits into the outgoing exhaust stream. High temperatures in the diesel oxidation catalyst ignite the fuel, creating the extreme exhaust gas temperatures necessary to burn off soot captured in the DPF. Fuel injected into the combustion chamber has a tendency to stick to the cylinder walls, and that tendency is even greater when there is no combustion. A portion of the fuel that sticks to the cylinder wall is captured by the piston ring(s) upon completion of the following stroke and ultimately ends up in the crankcase. This problem was considerable enough that the LML received a «9th» or downstream fuel injector that introduces fuel directly into the exhaust stream.

Fuel dilution is generally accepted as «excessive» when it exceeds 5% by volume. Oil analysis services are relatively inexpensive, non-invasive, and will report fuel dilution rates. Combating excessive fuel dilution may include altering your driving habits, performing any necessary repairs (fuel leaks, in particular), switching to a high quality synthetic engine oil (see 6.6L Duramax oil change guide for recommendations), and determining an appropriate service interval for oil changes that occurs before fuel dilution exceeds 5%.

Как добавлять любые файлы на рабочий стол

Довольно простая функция в реализации, но почему-то многие оболочки ее не реализовывают на стандартном уровне. Но с помощью стороннего проводника все просто решается. Ставим приложение ES Проводник и выбираем там нужный файл. После зажимаем каждый файл (doc, txt, xlsx, apk…) и в появившемся списке выбираем «Перенос на рабочий стол». Теперь на главном экране должны появится иконки быстрого доступа к добавленным файлам.

Что делать если приложения выгружаются из оперативной памяти

Если вы заметили что Realme принудительно закрывает нужные вам приложения с фона, тогда для этого есть решение. Первое что стоит сделать это в настройках батареи — выбрать нужное приложение — и дать ему право на работу в фононом режиме. Также стоит проверить нет ли оптимизации батареи на этом приложении, если есть то ставим «не оптимизировать».

И в качестве дополнения, в меню для разработчиков, можно задать лимит фоновых процессов.

Conclusion

It’s easier to pick the best Duramax engine as the LBZ stood the test of time. None of the Duramax engines are exactly duds. Most of the problems can be fairly easily fixed if not prevented entirely with some aftermarket mods. If you’re trying to choose one over the other, it largely depends on what you need. For example, the LMM is almost exactly the same as the LBZ except for the emissions control parts. If you want an engine without those, you’re still likely to choose the LBZ. When it comes to issues with the stock engine, the LLY and LML are largely considered to be the most problematic.

Count on ProSource Diesel for L5P upgrades, LML Duramax parts, LMM Duramax upgrades, LBZ Duramax upgrades, LLY Duramax upgrades, LB7 Duramax upgrades, and a wide selection of hard-to-find kits, Duramax performance parts as well as thousands of other diesel parts.

Boiling Over

The commanding issue most LLY owners worry about is this engine’s tendency to overheat, especially when towing. In reality, not all trucks overheat, but it’s a common enough problem that it gets a considerable amount of negative attention. Several factors contribute to this engine inherently running warmer than its LB7 predecessor (or the engines that followed it), one of which is the fact that LLY-powered GMs came equipped with the smallest radiator ever offered in front of a Duramax (yet had an additional component to cool it in the form of the EGR cooler). While the employment of a radiator with less surface area and lower coolant capacity certainly didn’t help the LLY, the overheating hysteria is often exacerbated by owners who experience fan clutch failure, water pump failure or a debris-packed cooling stack blocking airflow, but blame their 240-degree water temp on the radiator.

Проблемы с подключением к интернету или Wi-Fi

У вас проблемы с подключением к Wi-Fi? Или, может быть, у вас низкая скорость Wi-Fi? Что делать. Сначала проверьте ограничения безопасности вашего Wi-Fi. На то, как вы подключаетесь к Wi-Fi, может повлиять множество факторов.

Примечание. В вашем маршрутизаторе Wi-Fi есть несколько протоколов безопасности: WPA, WEP и WPA2. Убедитесь, что вы ввели те же настройки и ключ доступа в телефоне, что и тот, который вы настроили для своего Wi-Fi.

Некоторые роутеры Wi-Fi могут максимизировать свою скорость только при ограниченном количестве подключенных устройств.

Убедитесь, что проблема с вашим подключением возникает только тогда, когда к вашему маршрутизатору подключено несколько устройств.

Выключите Realme и маршрутизатор Wi-Fi. Подождите 15-20 секунд, затем включите их обоих. Попробуйте повторно подключиться к реалми к Wi-Fi. Если используемое вами приложение не работает с вашим Wi-Fi, попробуйте переустановить его.

Также проверьте антенну вашего Wi-Fi роутера. Иногда устанавливается неправильно; вот почему связь слабая.

LMM: 2007.5 – 2010

The debut of the LMM engine coincided with new requirements for emissions control parts. Mechanically, the LMM Duramax was almost exactly the same as the LBZ, but it included emissions control parts that the LBZ didn’t have. That was one area of problems, but the other area was with the pistons.

As mentioned above, excessive mods to get more than 600 horsepower can cause the LBZ pistons to crack. However, the LMM pistons were liable to break even easier. This was due to the injector setup. The LBZ had seven fuel-spray holes. The LMM had six, which meant that two streams of fuel came out in opposing directions over the piston wrist pin. This causes hot spots to form on the weakest part of the piston, which can lead to cracking.

Same Rods, Same Tolerance for Pain

The same forged-steel, cracked cap connecting rods found in the LB7 were repurposed in the LLY. Of the first five generations of the Duramax (LB7, LLY, LBZ, LMM and LML), the LB7/LLY rod is the second lightest ever used. At 1,155 grams apiece, only the rods used in the LML (’11-‘16) were lighter. However, just like the LB7, the rods are on borrowed time at any point beyond 600rwhp. A relatively high compression ratio when compared to later Duramax mills (17.5:1 vs. 16.8:1) and its use of a quick-lighting, low-rpm torque-producing variable geometry turbo makes the LLY rods slightly more susceptible to bending than the LB7’s.

Карта памяти не работает в Realme

Хотя речь не идет о внутренней памяти, при использовании карты MicroSD мы можем обнаружить, что мобильный телефон не обнаруживает карту или имеет проблемы совместимости. Многие сталкивались с постоянным сообщением «Обнаружена карта памяти», но оно никогда не исчезает. Это может быть связано с тем, что существуют разные карты памяти для мобильных телефонов, и хотя они выглядят одинаково, на самом деле это не так.

Те из класса 10 являются наиболее подходящими, так что мы можем использовать его для хранения фотографий, видео или файлов и чтобы мобильному устройству не приходилось тратить слишком много времени на его чтение, что может вызвать эти сбои.

LBZ: 2006 – 2007

As mentioned in our look at the best Duramax engine, the LBZ is generally accepted as the greatest Duramax engine ever built. It gets this designation for a few reasons:

  • Lack of emissions control parts
  • GM worked out the bugs of previous engines
  • First Duramax to come with a six-speed Allison transmission

Did the LBZ have any problems at all? For the most part, it really didn’t. The only real issue is something that GM simply didn’t install: a factory lift pump. Fortunately, it’s one of the Duramax diesel parts that can be added easily without spending a ton of money.

The only other minor issue is one found by expert tuners. Provided you spend $20,000 in mods to exceed 600 horsepower, you might encounter an issue with pistons cracking.

Проблемы со связью или сим картой

У вас слабое покрытие сим-карты? В большинстве случаев это потому, что поблизости нет вышки для передачи сигнала, но иногда это из-за вашего устройства.

Вот несколько быстрых исправлений. Проверьте, не повреждена ли ваша сим-карта. Если он поврежден, к сожалению, но вам уже нужен новый.

Если все еще в порядке, проверьте, правильно ли вы вставили сим-карту. Также попробуйте повторно вставить сим-карту и перезагрузить телефон.

Убедитесь, что у вас включен режим полета. Если он включен, выключите его. Режим полета отключает активность сим-карты.

Войдите в свою учетную запись Google. Некоторые проблемы возникают, когда учетная запись не авторизована.

Если он по-прежнему не работает, возможно, антенна вашего телефона нуждается в ремонте.

Сенсорный экран не работает

Проблемы с тачем (сенсорным экраном)? Некоторые пользователи сообщают, что их сенсорный экран не работает должным образом. Это происходит по нескольким причинам, и мы здесь, чтобы обсудить некоторые ответы на них.

Решение. Причина номер один, по которой ваш экран не работает должным образом — это грязь. Может быть, это из-за стола, куда вы кладете телефон, ворса в кармане или грязи, собранной кончиками ваших пальцев.

Прежде чем прикасаться к экрану, убедитесь, что ваши руки чистые. Протрите экран чистой тканью. В хозяйственных магазинах также есть готовые комплекты для чистки экранов.

Еще одним фактором, влияющим на эту проблему, является то, используете ли вы защитную пленку для экрана или закаленное стекло. Протектор может быть слишком толстым, и это может ухудшить качество касания вашего Realme.

Если вы проверили все это, перезагрузите телефон. Иногда проблема является внутренней, и ее может решить перезагрузка.

NOx Sensor Failure

Affected engines: 6.6L Duramax LML

The Duramax LML was introduced for the 2011 model year featuring the most sophisticated emissions system yet. The latest additions included the selective catalytic reduction (SCR) system, which requires a constant supply of diesel exhaust fluid (DEF) to allow the reaction that converts nitrous oxides into more favorable byproducts. The system relies on various sensors plumbed into the exhaust system in order to accurately control the injection of DEF into the catalyst.

Not particularly surprising, the new system proved littered with problems, most of which would be ironed out before the production of 2012 model year engines. By far and large, the most common problem was the reoccurring failure of one of the systems two NOx sensors. Additional problems included DEF level sensors, DEF pumps, and DEF tank heaters (which often allowed DEF to freeze in extremely cold environments). Owners of 2011 model year trucks may or may not be covered by an extended warranty on NOx sensors, as the widespread frequency of problems prompted GM to increase the warranty period for what they considered «affected trucks».

Проблемы с подключением по Bluetooth

Не можете подключиться к определенному устройству? У вас могут возникнуть проблемы с подключением Bluetooth.

Решение. Убедитесь, что на устройстве, к которому вы хотите подключиться, включен Bluetooth. Если нет, активируйте его и попробуйте снова подключиться.

Примечание. Некоторые устройства Bluetooth имеют два переключателя: один для включения / выключения питания, а другой для включения / отключения связи Bluetooth.

Убедитесь, что гаджет находится в пределах досягаемости. Большинство устройств Bluetooth имеют максимальную дальность действия менее 10 метров.

Обновите ОС своего телефона. Некоторые проблемы с подключением по Bluetooth возникают, когда ОС устарела. Перезагрузите свой смартфон. Выполнив все это, попробуйте снова подключиться к устройству.

Если вы по-прежнему не можете подключиться к устройству, возможно, проблема связана с антенной Bluetooth, или также возможно, что устройство, к которому вы пытаетесь подключиться, имеет проблему с Bluetooth.

Обратитесь в местную мастерскую по ремонту электроники для обслуживания смартфона или устройства Bluetooth.

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Editor
Editor/ автор статьи

Давно интересуюсь темой. Мне нравится писать о том, в чём разбираюсь.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Лига Скорость
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: